Veelgestelde vragen voor inwoners van Neder-Betuwe

Werkzaak Rivierenland gaat jou begeleiden en jouw uitkering uitbetalen vanaf 1 januari 2026. Eerst verliep dit via de gemeente Buren. 

Lees hier de veelgestelde vragen voor inwoners van Neder-Betuwe:

1. Wat verandert er rond mijn uitkering vanaf 1 januari 2026?

Vanaf 1 januari 2026 regelt Werkzaak Rivierenland jouw uitkering. Tot 1 januari blijft gemeente Buren dit doen. 

2. Voor wie geldt deze verandering?

Voor alle inwoners van Neder-Betuwe die nu een uitkering krijgen via gemeente Buren.

3. Blijft de uitkering gewoon doorbetaald worden?

Ja, de uitkering wordt gewoon doorbetaald.

4. Op welke datum krijg ik de uitkering?

Je krijgt de uitkering rond de 10e van de maand, net als nu.

5. Verandert het bedrag van mijn uitkering?

Nee, het bedrag blijft hetzelfde.

6. Moet ik zelf iets doen voor deze verandering?

Nee, je hoeft niets te doen.

7. Hou ik dezelfde contactpersoon?

Je krijgt misschien een andere contactpersoon.

8. Welke veranderingen kan ik nog meer verwachten?

Werkzaak werkt op een andere manier en het contact verloopt anders. Ook krijg je een uitnodiging voor een gesprek. 

 

9. Wat doet Werkzaak Rivierenland, naast het uitbetalen van de uitkering, nog meer?

Naast het uitbetalen van je uitkering begeleidt Werkzaak je naar werk of helpt je op een andere manier om weer mee te doen aan de maatschappij.
Als je bijvoorbeeld een handicap hebt, helpt Werkzaak je om een baan te vinden en met het opstarten van deze baan. 

10. Krijg ik nog meer informatie?

Je krijgt in november en december meer informatie over hoe het contact met Werkzaak gaat. 

11. Wat doet de organisatie Werkzaak Rivierenland?

Werkzaak helpt mensen met werk en inkomen. Deze organisatie zorgt dat mensen weer mee kunnen doen door werk te vinden wat bij ze past.

 

12. Waar vind ik meer informatie over Werkzaak Rivierenland?

Op deze website van Werkzaak of met de QR-code in de brief die je van de gemeente hebt gekregen.

13. Waar kan ik terecht met vragen?

Neem voor vragen contact op met het Kernpunt van gemeente Neder-Betuwe via telefoonnummer 0488 44 99 92 of e-mail kernpunt@nederbetuwe.nl. Je kunt met het Kernpunt bellen op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.