Leerwerkroute Klantcontactcentrum (KCC) – callcenter medewerker

Leerwerkroute KCC - callcenter medewerker

Maak jij graag een praatje? Dan past een baan als callcenter medewerker misschien bij jou. Je hebt echte aandacht voor klanten en helpt ze verder. Vriendelijkheid staat altijd voorop.

Leerwerkroute: leren en werken tegelijk

Een leerwerkroute is werken en leren tegelijk. De meeste vaardigheden leer je door te werken op een leerwerkplek bij een werkgever. Je krijgt begeleiding van een enthousiaste leermeester. Ook ga je 1 of 2 dagen per week naar school. De leerwerkroute is een opstap naar een baan. 

Basisvaardigheden leer je bij het KCC van Werkzaak

De leerwerkroute voor callcenter medewerker begint bij het klantcontactcentrum (KCC) van Werkzaak Rivierenland. Je krijgt ondersteuning van een leermeester. 

Je volgt ook een mbo 3 opleiding. Daar leer je onder andere administratieve vaardigheden en vaardigheden die je nodig hebt als receptionist. Bijvoorbeeld gesprekstechnieken. Bij het KCC doe je veel ervaring op.

Als je de opleiding hebt afgerond, zoeken we samen met jou naar een werkplek die bij jou past. Ben je eenmaal aan het werk, dan zijn er vaak kansen om door te groeien. Denk aan teamleider of supervisor. 

Het werk van een callcenter medewerker 

Als callcentermedewerker voer je telefoongesprekken. Met wie en waarom verschilt per bedrijf of organisatie. Maar je bent altijd enthousiast. Want je bent het telefonische visitekaartje van het bedrijf. 

Als callcenter medewerker inbound neem je de telefoon op. Klanten bellen jou. Het is jouw taak om klanten verder te helpen met problemen. Goed luisteren en de juiste vragen stellen is dan heel belangrijk. 

Werk je als callcenter medewerker outbound? Dan bel je zelf. Bijvoorbeeld om iets te verkopen. Om een klant die is weggegaan weer terug te winnen. Of om informatie te vragen. Je taken zijn:

  • Een goed gesprek voeren aan de telefoon. Je bent vriendelijk en hebt aandacht voor de klant.
  • Vragen, problemen en klachten oplossen. Je luistert goed en stelt de juiste vragen om de klant verder te kunnen helpen. Ook weet je veel van de producten of diensten van het bedrijf waar je werkt. Zodat je mensen goed kunt helpen.
  • Elk gesprek vastleggen in de computersystemen. 

Je kunt op heel veel verschillende plekken gaan werken

Een callcentermedewerker werkt bij (middel)grote bedrijven. Vaak kun je (deels) vanuit huis werken. Het werk is flexibel. Meestal kun je je baan makkelijk combineren met bijvoorbeeld je gezin of een studie. 

Belangrijke eigenschappen

Als je callcenter medewerker heb je bepaalde eigenschappen en kwaliteiten nodig. 

  • Je kunt goed luisteren, doorvragen en het gesprek samenvatten
  • Je kunt je inleven in de klant
  • Je kunt dingen goed uitleggen en je praat duidelijk
  • Je bedenkt makkelijk oplossingen
  • Je kunt goed met een computer werken
  • Je kunt tegen stress. Soms is het druk aan de telefoon. Of soms zijn mensen boos. Jij kunt daar goed mee omgaan. 

Werkzaak regelt voor jou de leerwerkplek en een opleiding

Dit bieden wij jou: 

  • Een leerwerkplek
  • Een dienstverband van minimaal 24 uur per week (3 x 8 uur)
  • Een mbo 3 opleiding die Werkzaak betaalt
  • Een fijn team waarin je de kans krijgt om te leren en fouten te maken
  • Persoonlijke begeleiding
  • Ben je klaar met de leerwerkroute? Dan zoeken we samen met jou een baan die bij je past

We verwachten dat je je zin hebt om te leren

Om een leerwerkroute te kunnen volgen is het belangrijk dat je daar zin in hebt. Dit verwachten we van jou:

  • Je hebt zin om het vak van callcenter medewerker te leren
  • Je bent minimaal 24 uur per week (3 x 8 uur) beschikbaar
  • Je kunt goed omgaan met een computer, e-mail en internet
  • Je spreekt goed en netjes Nederlands
  • Je ziet er verzorgd uit en blijft altijd vriendelijk

Aanmelden voor de leerwerkroute

Wil je meer weten? Of wil je de leerwerkroute Klantcontactcentrum (KCC) – callcenter medewerker doen? Bespreek het met je werkcoach. 

Wil jij een leerwerkroute volgen? Overleg met je werkcoach!