Veelgestelde vragen Compas Cloud

afbeelding: logo compas cloud

Veelgestelde vragen van werkgevers over Compas Cloud

 

Vragen rond inloggen

Bij het inloggen in Compas Cloud krijg ik de melding dat de klantnaam niet klopt.

Bij de klantnaam graag Werkzaak invullen om in te loggen.

Het lukt niet meer om in te loggen in Compas Cloud.

Binnen Compas Cloud kun je via de link ‘Wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met je accountmanager van Werkzaak.

Ik wil graag de contactgegevens voor het Compas Cloud account wijzigen.

Dat kan, neem contact op met je accountmanager van Werkzaak of stuur een mail met het wijzigingsverzoek naar werkgevers@werkzaakrivierenland.nl

 

Vragen rond zaken regelen en gebruik van Compas Cloud

Hoe dien ik een aanvraag in voor loonkostensubsidie?

Op onze website kun je een instructiefilmpje vinden over hoe een aanvraag via Compas Cloud gedaan moet worden.

Heb je nog geen Compas Cloud account, gebruik dan het aanvraagformulier.

Hoe dien ik een wijziging, een loonstrook of een aanvraag voor een herhaalmeting (loonwaarde) in via Compas Cloud?

Op onze website vind je hiervoor instructies. Kijk bij de punten 2, 3 en 4. 

Wanneer moet ik een herhaalmeting (loonwaarde) aanvragen?

Uiterlijk 4 maanden voor het aflopen van de beschikking ontvang je een signaal van Werkzaak. Uiterlijk 3 maanden voor het aflopen van de huidige beschikking moet de aanvraag ingediend zijn.

Moet ik nog loonstroken indienen?

Loonstroken moeten alleen nog ingediend worden als er sprake is van een arbeidsovereenkomst met variabele uren. Bij een vast aantal uren hoef je geen loonstroken in te dienen.

Voor medewerkers die vallen onder de Sociale Werkvoorziening moeten er nog declaraties worden ingediend.

Ik krijg dagelijks e-mail (reminders) van Compas Cloud. Hoe komt dit?

Er staat dan nog een taak voor je open in Compas Cloud. Die kun je zien onder ‘Overzicht’. 

Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een loonwaardemeting aangevraagd moet worden of dat wij om aanvullende informatie vragen bij een eerder ingediende aanvraag.

 

Vragen over betalingen

Hoe kan ik zien wat ik uitbetaald heb gekregen aan loonkostensubsidie?

In Compas Cloud kun je onder ‘Mijn facturen’ de betalingen inzien.

Kan ik facturen downloaden uit Compas Cloud?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kunt het wel inzien onder ‘Mijn facturen’ en eventueel deze pagina afdrukken of opslaan als pdf.

Krijg ik een jaaropgaaf van de verstrekte loonkostensubsidie?

Nee, er worden geen jaaropgaves verstrekt.

Hoe berekenen jullie de loonkostensubsidie?

Daarvoor verwijzen wij graag naar deze rekentool met informatie.

Ik heb een brief en een factuur ontvangen over subsidie die ik moet terugbetalen. Hoe kan dat?

Als er iets verandert in het dienstverband in de maand die al uitbetaald is, ontvang je van ons een terugvordering voor de teveel betaalde subsidie.

 

Kan ik ook voor gemaakte overuren loonkostensubsidie ontvangen?

Loonkostensubsidie voor overuren kan tot maximaal de volledige (fulltime) uren worden uitbetaald. Uitbetaling van overuren kan alleen als de medewerker parttime werkt en overuren maakt.

Hoeveel de ‘volledige uren’ zijn, hangt af van de norm-uren (vaak op basis van het geldige CAO) van de werkgever. Voor overuren boven de volledige uren verstrekken wij geen subsidie.

Je kunt de overuren doorgeven door een loonstrook in te dienen.

Ik heb deze maand geen loonkostensubsidie ontvangen. Hoe kan dat?

In de laatste maand van de forfaitaire periode van vier maanden wordt er een loonwaardemeting uitgevoerd om de hoogte van de reguliere subsidie te bepalen.

Het kan voorkomen dat het niet mogelijk is voor ons het nieuwe subsidiebedrag tijdig te registreren. Om die reden kan het zijn dat de eerste betaling van de reguliere subsidie (op basis van uitgevoerde loonwaarde meting) later betaald wordt. In de volgende maand ontvang je dan van twee maanden subsidie.

Gaat het niet om de betaling in de 4e maand? Dan is er misschien iets anders aan de hand. Het kan bijvoorbeeld zijn dat we geen geldige arbeidsovereenkomst in ons bezit hebben of de verlening niet is aangevraagd.

Neem dan contact op met je accountmanager of werkcoach van Werkzaak.

Waarom ontvang ik niet de loonkostensubsidie vanaf de start van de arbeidsovereenkomst?

We mogen pas een beschikkingsbrief loonkostensubsidie versturen en gaan uitbetalen op het moment dat wij een volledige aanvraag ontvingen met een geldige ondertekende arbeidsovereenkomst.

Als de aanvraag later is ingediend dan de start van de overeenkomst kunnen wij de loonkostensubsidie helaas niet met terugwerkende kracht uitbetalen.

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Neem dan contact op met de klantenservice via: werkgevers@werkzaakrivierenland.nl of 06 434 147 64.

Uitleg over gebruik van Compas Cloud